Terug van de Perhentians via Kuala Lumpur naar huis

This entry is part 8 of 13 in the series 2012 - Maleisië

De laatste dag op de Perhentian Islands zijn we ‘s middags naar Long Beach aan de andere kant van het eiland geweest. Helaas was er geen geschikte boot aanwezig om de bananenboot te trekken (zagen Lars en Roos helemaal zitten). Wel hebben we heerlijk gezwommen daar en super luxe en lekker gegeten. Een mooie afsluiting. Het bootje dat ons terug zou brengen kwam niet opdagen, dus zochten we een andere taxi. Dat lukte, maar bleek een veel te klein bootje te zijn voor zo’n tochtje in het donker. Niet echt prettig om in het pikkedonker wat stuiterend over de zuid-chinese zee een eiland te ronden terwijl de ‘kapitein’ alleen een zoeklichtje op z’n hoofd heeft. We voelden ons alle vier niet echt happy in dat kleine bootje, maar we deden heel stoer. Uiteindelijk nat maar heelhuids aangekomen bij ons strandje. Koffers gepakt en dan weer vroeg op om de boot van 8 uur te halen richting vaste land. Een van de ervaringen in Maleisië die we hebben opgedaan is het kennen van de enorme kracht van de natuur, het natuurgeweld. Afgelopen nacht bijvoorbeeld begon het om 1 uur te onweren en gigantisch te regenen. Met name het onweer was erg indrukwekkend. Ons huisje trilde enorm bij een aantal super zware onweerklappen. Je voelt je dan heel klein en kwetsbaar onder dit geweld. Mensen hier maken dit natuurlijk vaak mee en het zal vast wennen, maar je beseft je wel veel meer hoe afhankelijk men kan zijn van de natuur.
Inmiddels zijn we terug in KL in een
hotel vlakbij het vliegveld. Morgenochtend vroeg vertrekken we via Dubai naar Düsseldorf. We hebben een super vakantie gehad en een mooie reis gemaakt. Veel gezien, meegemaakt, spannende en bijzondere ervaringen.
Op naar de volgende reis…..

Series Navigation<< in de jungle (foto’s)Perhentian Islands >>

One Reply to “Terug van de Perhentians via Kuala Lumpur naar huis”

1. Klinkt inderdaad als een super reis! Goeie terugreis morgen en gelukkig is het mooi weer in Nederland!