Perhentian Islands

This entry is part 9 of 13 in the series 2012 - Maleisië

Vandaag (vrijdag 3 augustus) met de taxi van Kota Bahru naar Kuala Besut, de plek waar boten vertrekken naar de Perhentian. Toen we daar aankwamen was het behoorlijk vaag met welk kaartje je naar welke boot moest gaan. Uiteindelijk stapten we in een klein bootje dat in een half uurtje naar de Perhentians scheurde. Super gaaf!!! De eilanden zagen er vanaf de boot echt fantastisch uit. Kleine groene eilandjes met mooie baaien. We stopten bij Coral Bay waar ons hutje moest zijn. Bij een steiger stapten we uit en kwamen in een totaal andere wereld! Met natuurlijk veel te zware bagage even over het strand sjouwen en toen waren we er. Twee houten, simpele huisjes aan elkaar op het strand met een paar ligbedjes ervoor en een fantastische blauwe zee. De kinderen doken natuurlijk gelijk de zee in en wij volgden snel. Heerlijk water, super helder en veel visjes! Morgen gaan we snorkelspullen halen; dat moet super zijn. Ik weet het zeker: we gaan hier een weekje heerlijk relaxen en genieten!!!
Heerlijk wakker worden van het geluid van de zee…. Lars en Roos hebben voor het ontbijt al gezwommen. Het snorkelen is echt fantastisch!! Mooie vissen en heel erg veel. Morgen gaan we met een bootje naar een aantal mooie snorkelplekken en om de eilandjes heen varen.
Wel weer lekker om gewoon niets te doen en nergens naar toe te hoeven.
Coral Bay is een kleine baai op Perhentian Kecil, waar een aantal hotelletjes zijn met wat kamers, een duikschool en wat eettentjes. Alles is heel simpel en basic wat het heel relaxed en vriendelijk maakt. Morgen zien we meer van het eiland met de boottocht en het andere eiland Perhentian Besar.
Gisteren gingen we met een bootje verschillende snorkelplekken af. Bij de 1e plek, sharkpoint, hebben we met z’n vieren gesnorkeld: erg mooi maar geen haaien gezien. Helaas kwam Lars er weer achter dat hij geen zeeman is en gaat worden. De deining bij sharkpoint zorgde ervoor dat hij zeeziek werd. Lars en ik zijn bij het dichtstbijzijnde strandje afgezet. Eenmaal aan wal ging het gelukkig snel beter. Roos en Art zijn verder gaan snorkelen en hebben een haai gezien, een hele grote zeeschildpad en heel veel mooi koraal en vissen. We willen deze week nog een snorkeltripje maken.
Op het eiland leven o.a. wat apen en een leguanensoort. Die leguanen (zo’n 40 cm groot) zie je regelmatig lopen op het strand of in palmbomen klimmen. We hebben ook een paar grote leguanen gezien van ca. 1 meter.
Vandaag (dinsdag, geloof ik) hebben we nog een keer een bootje gehuurd en ons naar turtle bay laten brengen en jawel: 2 zeeschildpadden gezien. Echt een fantastisch gezicht als zo’n groot mooi beest onder je door zwemt. Lars gelukkig niet zeeziek en toch ook nog schildpadden gezien!!
Ik merk dat we hier echt tot rust komen en het ritme (lees: geen ritme) bevalt uitstekend. Gewoon een uur lang naar de zee kijken en niets doen is heerlijk! En het werkt behoorlijk relativerend: je weet weer wat echt belangrijk is en wat bijzaak. Lars en Roos hebben hier geen andere kinderen om mee te spelen en ze zijn hier helemaal een twee-eenheid. Ze hebben hun eigen hutje en hebben veel plezier met elkaar: mooi om te zien. Sowieso heerlijk om zo’n lange tijd met z’n vieren op te trekken en dicht bij elkaar te zijn.
Morgen hier nog een laatste dag en dan gaan we donderdagochtend vroeg de boot pakken richting Kuala Besut, waarna we met een taxi naar Kota Bharu gaan waar we het vliegtuig pakken naar Kuala Lumpur. En dan de volgende dag terug naar huis……

Series Navigation<< Terug van de Perhentians via Kuala Lumpur naar huisPerhentian Islands >>

One Reply to “Perhentian Islands”

1. Leuk nu te horen hoe jullie de dagen op het eiland doorbrengen! Geniet van de laatste dagen en Lars, ik voel met je mee als je zeeziek bent!